Cum sa-ti invingi frica pentru a atinge perfectiunea - la inaltime cu fotograful sportiv Jure Makovec
Nikon a stat de vorba cu fotograful sportiv sloven Jure Makovec, pasionat de echipament Nikon din 2009 cand a folosit un aparat DSLR D3s.
Desi foarte putini au ocazia sa fotografieze la evenimentele la care a participat Jure, aceasta este o poveste despre cum sa deveniti fotografi sportivi.
“In fiecare an, avem doua mari competitii alpine si mi-am facut un obiectiv din a obtine acreditare pentru ele. A fost destul de dificil pentru ca Slovenia este o tara mica si toata lumea stie pe toata lumea in industrie; organizatia principala decide cine poate merge si cine nu”, povesteste Jure.
© Jure Makovec, Nikon D3S cu AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED, ISO 640, 1/8000 si f/6.3
“Prima oara cand am facut rost de acreditare, eram atat de nerabdator, abia daca am dormit noaptea de dinaintea competitiei! Pe de alta parte, eram de-a dreptul terifiat pentru ca nu stiu sa schiez. Nu am invatat niciodata si cand esti pe partie cu crampoane, te misti mult mai greu decat colegii tai. Daca schiezi, ai acces mult mai usor la pozitii de unde sa faci fotografii, dar cand ai crampoane, in mod real ai o singura o pozitie.”
“Din aceasta cauza, intotdeauna ma documentez putin mai mult. Pentru coborarea din februarie, am accesat YouTube si am cautat clip-urile realizate de catre antrenori pentru ca acele perspective nu sunt vazute la televizor. Astfel, mi-am facut o idee destul de buna unde sa ma pozitionez pentru a realiza cadrele pe care mi le doream.”
© Jure Makovec Nikon D3S si AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED la ISO 400, 1/3200 si f/7.1
“Sunt un tip foarte, foarte incapatanat, asa ca daca spun o sa fac ceva, o sa o fac. Am vazut clip-urile, dar am intrebat si echipa slovena daca ma pot ajuta cu pozitionarea. Mi-au dat informatii pretioase si am reusit sa realizez cadrele pe care le doream.”
La proba de sarituri cu skiurile de la Planica, Jure a fost norocos sa fie printre primii fotografi sloveni care sa fotografieze cu Nikon D4. Cum se intampla cu toate fotografiilor lui, a vrut sa incerce ceva diferit.
© Jure Makovec, Nikon D4 si AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II, ISO 500, 1/200 si f/8
“A fost perfect pentru acel stil fotografic,” a explicat. “Aveam vreo trei sau patru locatii diferite pe care doream sa le folosesc, saritul cu skiuri fiind una dintre pasiunile mele. Vroiam sa fac ceva diferit de skiorii in aer pe fundal cu cer albastru. A fost prima data cand mi-am dat seama cat de important este sa ai o viteza mai mare in rafala. In trecut, cand trageam 3 cadre in rafala cu Nikon D3s, in primul era in pozitia corecta, in al doilea era in mijlocul cadrului si in al treilea nu mai era deloc in cadru. Cu D4, in general obtin o imagine in plus, de multe ori cea mai buna, asa ca viteza mai mare cu siguranta ajuta.”
© Jure Makovec, Nikon D4 si AF-S NIKKOR 300mm f/2.8G ED VR II, ISO 640, 1/2500 si f/2.8
La capatul trambulinei, cu cativa metri inainte de a se desprinde de la sol, am realizat panning-urile. Pe aparat aveam montat NIKKOR AF-S 24-70mm f/2.8G ED; m-am uitat prin obiectiv si am vazut ca ar fi fost o chestie sa fotografiez din locatia respectiva. Eram la aproximativ 100 de metri de locul pe care il aveam in minte, dar am realizat un cadru de test si pana la urma am ramas unde eram.”
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot