Obiectivele NIKKOR la Raliul Aradului - de Attila Szabo
In perioada 8-9 mai 2015 a avut loc Raliul Aradului, eveniment care a reprezentat a doua etapa din Campionatul National de Raliuri, dar si a doua runda din European Rally Trophy. Cu aceasta ocazie fotograful Attila Szabo a testat obiectivele NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II si NIKKOR AF-S 14-24mm f/2.8G ED pe un Nikon D4. Haideti sa aflam de la Attila impresii despre eveniment si cateva sfaturi de fotografiere:
Dupa o evolutie remarcabila pe asfaltul de la Tess Rally Brasov, etapa de debut a campionatului Autohtone, Simone Tempestini a inregistrat pe macadamul din jurul Aradului cea de-a doua victorie consecutiva la volanul unui Ford Fiesta R5. Impreuna cu al sau copilot, Dorin Pulpea, tanarul pilot sustinut de UTOK a scos timpi intangibili de catre ceilalti concurenti, castigand toate cele 11 probe speciale ale intrecerii.
A doua pozitie, la un ecart de aproape 3 minute fata de juniorul Napoca Rally Academy, i-a revenit unui alt echipaj care a concurat tot pe un Ford Fiesta R5, Edwin Keleti / Botond Csomortani. Constanta i-a ajutat pe George Szabo si copilotul Karoly Borbely sa isi adjudece ultimul loc de pe podium.
Una dintre vedetele Raliului Aradului 2015 a fost Martin Koci, slovacul care incheia pe locul 3 editia de anul trecut a Junior WRC. Din pacate, pilotul primului Peugeot 208 T16 care a fost vazut pe probele din Romania a fost nevoit sa abandoneze in a doua zi de concurs.
A treia etapa a campionatului, Danube Delta Rally, este programata sa se desfasoare in perioada 5-6 iunie la Tulcea.
Pentru a fotografia acest eveniment am folosit un Nikon D4, obiective NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II si NIKKOR AF-S 14-24mm f/2.8G ED. Pentru un eveniment in motorsport ai nevoie minim de aceste doua obiective ca sa poti suprinde actiunea de la distanta sau chiar la interiorul unui viraj cu un wide sau momente deosebite din service park. Trebuie stiut ca la un raliu pe macadam este foarte periculos, prin faptul ca masinile gliseaza pe suprafata macadamului si imprastie pietrisul care te poate acidenta serios si poate cauza daune serioase atat aparatului de fotografiat cat si obiectivului.
Ca sa suprinzi cat mai dinamic miscarea masinilor de curse poti folosi un timp mai lung de expunere in care masina iese clar si rostile o sa fie miscate, fapt care sugereaza viteaza de deplasare. Dar sunt si momente cand cu un timp scurt ingheti actiunea si obtii cadre interesante in care se vede cum masina imprastie pietrisul si parful care se ridica dupa masina sau chiar trecerea prin rau unde picaturile de apa formeaza o perdea.
Aparatura trebuie bine protejata de apa si de praf cu husa speciala. E bine sa aveti la voi o pompita cu care sa puteti curata imediat praful de pe obiectiv si aparatul de fotografiat. Dupa ce trece o masina este indicat sa puneti repede capacul pe obiectiv.
Si mai ales, nu uitati de siguranta voastra personala! Nu stati pe locuri nepermise sau foarte periculoase, altfel puteti avea suprize neplacute si accidente foarte grave.
fotografii, attila szabo, 2015, raliul aradului, 8-9 mai, campionatul national de raliuri, european rally trophy, simone tempestini
Raliul Sibiului cu NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED si 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR - de Attila Szabo
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot