Cum ia nastere un Nikon COOLPIX
De la aparitia seriei COOLPIX in 1997, Nikon a creat o experienta unica a utilizarii aparatului foto. Inovatiile tehnologice precum prioritatea de focalizare pe chip, cei mai scurti timpi de pornire si de focalizare, incorporarea unui proiector, au fost dublate de-a lungul timpului de inovatiile in materie de design, inclusiv designul pivotant, usor de recunoscut la modelele din primii ani ai noului mileniu, si cel valurit, care se regaseste si la modelele de astazi.
Nabuo Hashimoto, coordonatorul echipei de design pentru gama COOLPIX a oferit de curand in cadrul unui interviu realizat de site-ul imaging.nikon.com cateva informatii foarte interesante din culisele producatorului japonez.
Procesul de creare a unui design pentru un anumit model incepe de la echipa de marketing, care creaza conceptul pentru respectivul aparat foto. Dupa ce se hotaraste asupra unui concept este aleasa echipa de designeri care sa creeze un design ce satisface respectivul concept. In acest moment procesul de design ia in considerare pe de o parte asteptarile utilizatorilor, iar pe de alta ideea designerilor despre ce anume trebuie sa exprime noul aparat. In cazul aparatului Nikon COOLPIX S8000, de exemplu, procesul de design nu a inceput cu schite ale viitorului aparat, ci cu o discutie asupra ideii centrale a aparatului: “cel mai subtire aparat ci zoom de 10x”. “Ne-am imaginat aspectele pe care potentialii utilizatori le-ar gasi atractive la cumparare, precum si in timpul utilizarii aparatului, si fiecare membru al echipei si-a expus gandurile in scris” povesteste Nabuo Hashimoto. “Am inclus cat mai multe detalii in propunerile noastre scrise, inclusiv asumptiile noastre cu privire la sentimentele si reactia utilizatorului atunci cand intra in magazin, merge in sectiunea foto, ia aparatul in mana pentru prima oara, si asa mai departe. Am parcurs apoi impreuna propunerile pentru a gasi cuvintele cheie comune care ar putea fi aplicate produsului. Am lucrat ca o echipa pentru a cerne aceste cuvinte cheie si a stabili un concept cheie ferm al produsului, apoi fiecare designer si-a exprimat propria viziune asupra produsului prin schite. Pe scurt, prima parte a fost realizata in echipa. Mai tarziu, designerii au lucrat pe cont propriu, concurand unul impotriva celuilalt pentru a gasi cel mai bun design”.
In ceea ce priveste hotararea asupra unui design final, primul pas este crearea de modele pe baza schitelor. Aceasta se intampla cu mai mult de un an inainte ca produsul sa fie lansat. In aceasta faza se iau in considerare numeroase posibilitati, de la design-uri care sa exprime mai bine inovatia pana la unele conservatoare. In cazul aparatului COOLPIX S8000 fraza cheie a fost “putere ascunsa”, iar diversele modele la scara s-au conformat acestui slogan. In final, a fost ales un design elegant, obiectivul fiind adapostit intr-o carcasa curbata in zona centrala, cu forma de vulcan, care elibereaza odata pornit energia ascunsa, sub forma unui zoom puternic de 10X.
Aparatele sunt concepute in general de echipe de 2-5 designeri, care au fiecare diferite nivele de experienta si expertiza. Insa in ceea ce priveste amplasarea diverselor butoane de control, al materialelor folosite sau al grip-ului este implicata intreaga echipa, astfel incat sa fie gasite cele mai bune solutii, iar aparatele foto sa ofere cea mai buna experienta utilizatorilor. Nikon primeste informatii esentiale despre dorintele utilizatorilor din partea marilor lanturi de magazine care vand produsele Nikon in Europa si America, precum si din partea angajatilor Nikon din tarile in care exista un distribuitor oficial.
Designerii Nikon trebuie sa ia in considerare si tendintele consumatorilor din diferitele parti ale lumii. In unele regiuni utilizatorii prefera aparate mai conservatoare, care se aseamana mai degraba unui SLR, iar in altele sunt mai apreciate aparaele cu design inovator. In ceea ce priveste culorile lucrurile sunt de asemenea, diferite. In SUA de exemplu purpuriul este preferat, pe cand in Europa negrul este mai popular, iar rosul este bine primit in mai toate zonele globului.
In ceea ce priveste viitorul design-ului aparatelor Nikon COOLPIX, Nabuo Hashimoto afirma: “Avand in vedere dezvoltarea tehnologiilor mobile, precum telefonia, incepem sa vedem o fuziune a camerelor foto digitale cu astfel de aparate. Cred ca putem sa ne asteptam la devoltari tehnologice care sa schimbe complet caracteristicile inerente ale produselor. In ceea ce priveste aparatele foto aceste dezvoltari pot lua forma unor dezvoltari ale senzorului de imagine si ale tehnologiilor de procesare sau a producerii de ecrane LCD intr-o varietate de forme”.
nikon coolpix, coolpix
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot