Trash the Dress. Partea I - de Ciprian Vladut
Ce este un trash-the-dress? Ideea de sedinta foto de dupa nunta a aparut din necesitatea de a nu fi stresat peste masura in marea zi si de a putea pune in practica ideile nebunesti pe care le ai, daca le ai, fara a avea pe cap tot alaiul. Sa zicem ca, desi ai pus la punct totul pentru cea mai frumoasa zi, s-a intamplat ceva care a dat peste cap tot programul (nasa a intarziat cu doar o ora la coafor, a plouat de a rupt tocmai atunci), ce te faci? Normal ca, pentru a nu incurca toate planurile, vei taia din sedinta foto de la nunta, care de multe ori ajunge sa tina doar 10-20 de minute. Astfel incat, pe langa ideea de a face ceva deosebit de ziua nuntii, a aparut, in multe cazuri, ”necesitatea” unei sedinte foto separate. Ca unii ii zic trash-the-dress, ca altii ii zic love-the-dress sau in alt fel, este in esenta acelasi lucru. Unii viitori miri nu sunt sedusi de idee, li se pare aiurea sa se imbrace din nou in mire si mireasa, in timp altii de-abia asteapta sa-si dea frau liber imaginatiei.
Nikon D750 + Nikon Nikkor 20 mm f/1.8G ED AF-S @ f/2, 1/1250s, ISO 50
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 200 mm, f/2.8, 1/200s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 165 mm, f/2.8, 1/500s, ISO 200
Ca fotograf, te bucuri atunci cand in ziua nuntii ai tot timpul din lume pentru a fotografia dupa pofta inimii la sedinta foto, dar devine un factor de stres in momentul cand toata lumea da din colt in colt si nu stie cum sa faca sa ajunga mai repede la restaurant. O problema e faptul ca nu prea poti alege orele cu lumina buna, pentru ca exact atunci (vara fiind, sa zicem) incepe petrecerea, telefonul mirelui suna in continuu sau, desi ai calculat doua ore pentru sedinta foto, 40 de minute inseamna drumul pana la locul ales (mai ales ca Bucurestiul, de exemplu, s-a aglomerat crunt in zilele de sambata in ultima vreme), 40 de minute drumul intors, iti mai raman alte 40 de minute pentru shooting-ul efectiv. Si cum, in genere, pentru a intra in the mood ai nevoie de 20-30 de minute, atat ca fotograf cat si ca subiect, ia timpul de unde nu-i.
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 122 mm, f/4, 1/200s, ISO 800
Nikon D750 + Nikon AF Fisheye-Nikkor 16 mm f/2.8D @ f/4, 1/200s, ISO 400
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 110 mm, f/4, 1/200s, ISO 800
Deci, daca pentru protagonisti o asemenea sedinta reprezinta o bucurie, pentru fotograf ar trebui sa fie o bucurie la fel de mare, sau chiar mai mult de atat, pentru ca ai ocazia sa ajungi in locuri deosebite si sa te bucuri de ele si de ce poti face acolo fara graba din ziua nuntii. De asta prefer ca asemenea evenimente sa fie cat mai elaborate, mai mult o distractie decat o obligatie. Caut mereu sa benficiez de o lumina buna, iar pentru asta incerc sa am la dispozitie nu doar cateva ore, ci un rasarit si un apus, fie ca sunt in aceeasi zi sau in doua zile consecutive. Bazandu-ma pe acest principiu, am rezervat un weekend pentru un trash-the-dress cu care ramasesem dator de anul trecut, la Cluj. Cum cu Geo si Florina m-am intalnit in februarie la meciul de FedCup din inima Ardealului, am stat atunci la un sushi, am povestit ce vrem sa facem si a ramas sa incercam sa mergem in zona Rimetea-Coltii Trascaului pentru prima zi si la Salina Turda a doua zi. Set your clocks for the middle of April!
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 110 mm, f/2.8, 1/250s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 200 mm, f/2.8, 1/250s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 170 mm, f/2.8, 1/200s, ISO 100
Timpul trecu, se facu aprilie si, cand s-a apropiat weekend-ul cu pricina, am constatat ca vremea ne joaca feste. Ne-am sfatuit la telefon si am hotarat sa nu mai amanam, dar sa fie duminica si luni, pentru ca Salina Turda e foarte aglomerata in weekend. Zis si facut. Am luat trenul la cuseta, ca sa mai indulcesc din chinul calatoriei cu CFR cale de mai bine de 10 (zece!) ore si dimineata la 8 eram intr-un Cluj plumbuit bine cu nori fara de forma. Fie vorba-ntre noi, abia astept sa se dea drumul la cursele low-cost intre Bucuresti si Cluj, am inteles ca in curand, sunt bilete deja puse in vanzare. De curiozitate, am scormonit dupa costuri si ce sa vezi? Biletul de avion era mai ieftin ca cel de tren, in conditiile in care ajungi in 50 de minute!
Nikon D750 + Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED @ 14 mm, f/4, 1/400s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/400s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED @ 14 mm, f/5.6, 1/160s, ISO 100
In sfarsit, sa lasam ofurile la o parte si sa purcedem in calatoria noastra. Proaspetii mei casatoriti ma asteptau deja la gara. Dupa pupaturile de rigoare am ocolit aproape tot orasul gratie maratonului in desfasurare, am cules un sandwich de pe drum si am taiat-o spre Rimetea. Trebuie spus ca bunul meu prieten Victor ma sfatuise sa nu cumva sa ratez cetatea Coltesti, aflata la o aruncatura de bat. Popas scurt in Rimetea, cat sa ne luam papuci (turistici) de casa, apoi tusti spre Cetate, vremea parea mai prielnica acolo. Am mers cat de aproape se putea ajunge cu masina (le cam plouase in ultimele zile si namoloasa era la ea acasa, noroc ca hainele de scandal erau prinse in huse si pe umerase), apoi am purces la pas, sa tot fie vreo 20 de minute de pus un picior dinaintea altuia. Pe drum am mai observat ceva locuri faine de pozat si mai ales cativa copaci in floare. Ajunsi in cetate, ne-am tras sufletul oleaca si apoi protagonistii s-au schimbat in haine alese.
Nikon D750 + 50 mm f/1.4 @ f/2.8, 1/800s, ISO100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 82 mm, f/2.8, 1/1000s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 135 mm, f/2.8, 1/640s, ISO100
Cetatea Coltesti are peste 350 de ani doar pe-un picior, fiind construita la sfarsit de secol XIII de catre nobilimea locului, ca loc de paza si refugiu. A functionat pana la anul 1703, cand fu daramata cu tunurile. Din chiar satul Coltesti privelistea e foarte imbietoare si arata intr-adevar ca un adevarat cuib de vulturi. In picioare au mai ramas turnul de paza si zidurile de incinta, printre care te poti plimba in voie. De sus ai cea mai buna vedere catre Coltii Trascaului, masiv calcaros impunator si printre cele mai bune locuri din tara pentru dat cu parapanta.
Nikon D750 + Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED @ 14 mm, f/4, 1/800s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/500s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/4, 1/640s, ISO 100
(panorama din sase cadre orizontale)
Noi am inceput distractia de langa si prin turnul de paza, apoi ne-am catarat pe ziduri, pe unde s-a putut (Florina in rochie de mireasa, de admirat), minunandu-ne tot timpul de vederea spre sat si spre departari. Vremea a fost cum nu se poate mai aleasa, innorat nici prea-prea, nici foarte-foarte, exact cum ii sade bine fotografului. Filtrul de polarizare a fost nepretuit si rotirea obiectivelor o necesitate. Trebuie spus ca eu sunt nebunul care foloseste filtrul de polarizare oricand da de cat de putina lumina, iar la fotografiatul in aer liber nu mai vorbesc… De ce? Pentru ca elimina toate reflexiile nedorite si satureaza culorile intr-un mod placut. Si mai ales pentru chipuri, unde orice fel de lumina produce reflexii nedorite, reflexii care pot fi anulate cu ajutorul filtrului de polarizare si care ajuta la redarea unui aspect placut, mat, al pielii. Pentru perspectiva, am alergat si pana pe dealul din apropiere, ca sa prind zidurile in perspectiva si pe oamenii mei in silueta.
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/500s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/800s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 145 mm, f/2.8, 1/200s, ISO 100
Cand vine vorba de sedinte foto, prefer sa las lucrurile sa curga si sa nu intervin decat acolo unde e nevoie, fiecare cuplu are chimia lui si stiu sa se starneasca unul pe altul, odata ce au intrat in starea ”de pozat”. Nu-mi plac pozitiile statice si foarte aranjate, desi inevitabil te lovesti de ele. Iar cadrul in care se desfasoara actiunea face foarte mult. Pe langa asta, e important ca oamenii sa vrea intr-adevar sa fie fotografiati si sa se bucure unul de altul, iar Geo & Florina au excelat la capitolul asta.
Desi planuisem sa nu zabovim prea mult la Cetate, repriza s-a transformat totusi in jumatate de zi, era prea frumos acolo, genul de loc inalt unde iti aduci un sezlong, te pui cu fata la hau si cu o carte in brate, iar cand ridici privirea vezi doar bucurie. Dupa ce ne-am obosit alergand de colo-colo, am prins cateva cadre si la coborare, facand ceva tumbe intr-o sa, profitand de o rapa cu aspect selenar sau de un copac inflorit si de iarba cruda.
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 110 mm, f/2.8, 1/250s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 150 mm, f/2.8, 1/160s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 200 mm, f/2.8, 1/250s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/250s, ISO 200
Rupti de oboseala, am purces in satul turistic Coltesti, la un conac unde mancarea este, cica, exquisite. Nu pot decat sa confirm. :) Ajunsi acolo, ce sa vezi? Vedere abolut libera spre Coltii Trascaului si un camp plin de papadii, numai bune de tavalit prin(tre) ele. ”Guys, zic, dupa ce ne tragem sufletul, ne jucam pe pajistea asta!”.
Nikon D750 + Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED @ 24 mm, f/11, 1/250s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 120 mm, f/2.8, 1/800s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon Nikkor 20 mm f/1.8G ED AF-S @ f/2.8, 1/500s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 200 mm, f/2.8, 1/200s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 110 mm, f/2.8, 1/640s, ISO 200
Zis si facut, ne-am indestulat si apoi, cand soarele s-a domolit de seara, i-am pus sa alerge printre flori galbene, cu muntele in fundal. Apoi am descoperit un colt cu ceva tulpini uscate, foarte fotogenic si un camp cu sporadice lalele, de care iarasi am profitat. Cand am simtit ca e de ajuns, ne-am tras spre plecare, nu inainte de a trece pe la ghereta din curtea conacului, de unde ne zambeau sagalnic branzeturi ca-n Franta. Mergem si intrebam vanzatoarea ce branza ne recomanda, iar raspunsul vine prompt si zambitor: ”Puturoasa de Trascau!”. Poti sa rezisti? Nu poti, mai ales ca e macerata timp de multe luni de zile.
Nikon D750 + Nikon Nikkor 20 mm f/1.8G ED AF-S @ f/2, 1/1000s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 185 mm, f/2.8, 1/800s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 80 mm, f/2.8, 1/200s, ISO 100
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 120 mm, f/2.8, 1/250s, ISO 200
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/160s, ISO 200
Pe drumul inapoi spre Cluj mai facem o oprire in Rimetea si profitam, inainte de intruneric, de decorul caselor aflate pe lista monumentelor UNESCO, apoi tusti! la somn, a doua zi aveam sa coboram sub pamant.
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/200s, ISO 800
Nikon D750 + Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 70 mm, f/2.8, 1/250s, ISO 800
Nikon D750 + Nikon Nikkor 20 mm f/1.8G ED AF-S @ f/2, 1/320s, ISO 800
Pe Ciprian Vladut il puteti contacta pe site-ul sau.
nunta, fisheye, nikon, d750, ciprian vladut, 20mm f/1.8g, 14-24mm f/2.8g, 16mm f/2.8d, trash-the-dress, love-the-dress, sesiune foto, miri, cetatea coltesti, rimetea, coltii trascaului, 70-200mm f/2.8g, trascau
citeste tot
citeste tot
citeste tot
3 zile de workshop de fotografie de nunta cu Marian Sterea, Greg Moment si Sakis Batzalis in Bucuresti
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot