BIAS 2013 cu Nikon 1 V2, D5200 si NIKKOR AF-S 400mm
BIAS 2013 a fost ocazia perfecta pentru testarea catorva combinatii de aparate si obiective, unele clasice, altele mai putin clasice. Am decis sa experimentam cu Nikon 1 V2 si 1 NIKKOR 30-110mm f/3.8 – 5.6 VR si cu Nikon D5200 impreuna cu NIKKOR AF-S 400mm f/2.8G ED VR.
Varful de gama Nikon 1 impreuna cu obiectivul telefotografic ce are un unghi de camp echivalent unui 81- 297mm este de departe cea mai usoara si versatila combinatie. Senzorul Nikon 1 cu factor de crop 2,7 si rezolutie de 14,2 megapixeli este responsabil pentru dimensiunile extrem de reduse ale aparatului, dar si pentru performantele de top.
Nikon 1 V2, 110mm, ISO 200, f/7.1, 1/800
Nikon 1 V2, 110mm, ISO 200, f/6.3, 1/1000
Nikon 1 V2, 71,6mm, ISO 200, f/6.3, 1/800
Odata setat pe focalizare continua, aparatul urmareste subiectul (in acest caz avioanele) fara nicio problema, iar viteza de pana la 60 de cadre pe secunde va garanteaza ca veti obtine cadrul dorit. Totusi, asigurati-va ca aveti un card rapid care sa tina pasul cu viteza de procesare a lui EXPEED 3A. Vizorul electronic cu rezolutie inalta usureaza considerabil incadrarea si urmarirea avioanelor.
Plaja focala echivalenta 81-297mm confera versatilitate, permitand atat incadrari stranse, atunci cand avionul este la departare, cat si cadre largi atunci cand aparatele zbor sunt in formatie sau sunt prea aproape.
Nikon 1 V2, 101mm, ISO 200, f/6.3, 1/1250
Nikon 1 V2, 110mm, ISO 200, f/6.3, 1/1000
Nikon 1 V2, 110mm, ISO 200, f/6.3, 1/1000
In plus, sistemul VR de reducere a vibratiilor contracareaza miscarile nedorite ale aparatului in timpul fotografierii la focalele lungi.
Este greu sa anticipezi puterea si viteza oferite de Nikon 1 V2 cand il tii in mana, dar imediat cum apesi declansatorul, te simti la fel de rapid si gata de actiune precum avioanele fotografiate. Este un sentiment extrem de placut.
A doua combinatie testata, Nikon D5200 si NIKKOR AF-S 400mm f/2.8G ED VR, ne-a impresionat in egala masura, dar din motive diferite.
Nikon D5200, 400mm, ISO 100, f/3.5, 1/2000
Nikon D5200, 400mm, ISO 100, f/3.5, 1/2000
Nikon D5200, 400mm, ISO 200, f/4.5, 1/3200
Fiind dedicat formatului Nikon FX, NIKKOR AF-S 400mm f/2.8G ED VR nu este un obiectiv usor. Nici nu ar avea cum. Focala de 400mm, care pe D5200 se comporta ca un obiectiv de 600mm (datorita factorului de crop 1,5x), combinata cu diafragma f/2.8 inseamna dimensiuni greu de neglijat. Noi am avut un monopied din fibra de carbon Velbon Geo Pod N74 si va recomandam unul si voua.
Nikon D5200, 400mm, ISO 200, f/4.5, 1/2500
Nikon D5200, 400mm, ISO 200, f/4, 1/3200
Nikon D5200, 400mm, ISO 200, f/5, 1/2000
Nikon D5200, 400mm, ISO 200, f/4, 1/2500
Avantajul combinantiei, pe langa focala echivalenta de 600mm, este calitatea optica de exceptie si focalizarea automata rapida. Puteti "umple" cadrul cu aparatul de zbor sau puteti surprinde detalii, cum ar fi motorul sau botul avionului.
Sistemul de focalizare al lui Nikon D5200, cu 39 de puncte de focus dintre care 9 in cruce, s-a descurcat fara probleme sa urmareasca avioanele in zbor. Rezolutia de 24,71 megapixeli scoate la iveala toate detaliile posibile, dar mai mult de atat, permite decuparea imaginilor dupa bunul plac in cazul in care incadrarea nu a fost cea dorita.
Nikon D5200, 400mm, ISO 450, f/8, 1/1600
Ambele aparate au fost setate sa fotografieze RAW, pentru a putea jongla cu zonele luminoase si cele intunecate fara a pierde din calitate. In plus, Active D-Lighting a fost activata, in cazul lui Nikon D5200 optiunea fiind Normal.
Voi ce combinatie de aparat si obiectiv credeti ca este ideala pentru fotografierea avioanelor?
Mai multe fotografii in galeria din partea stanga.
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot