Costas Dumitrescu - Carnavalul de la Venetia
Pana nu trece luna martie si nu ne indepartam prea mult de carnavalul de la Venetia din februarie am sa va povestesc cate ceva din oportunitatile fotografice pe care le-am intalnit intr-o Venetie friguroasa si umeda de iarna. Desi temperatura nu era foarte scazuta, prezenta apei inducea o atmosfera exagerat de umeda iar frigul iti intra in oase si te impiedica sa umbli prea mult pe afara. Atunci cand ploua era si mai “placut”. Totusi am avut noroc de cateva zile lipsite de ploaie, ba chiar insorite in care am putut fotografia.
Cel mai interesant subiect in aceasta perioada il reprezinta costumele viu colorate si mastile specifice venetiei. Ciudat este ca majoritatea celor mascati nu sunt italieni ci francezi…cei mai multi reprezinta diverse organizatii care incearca sa pastreze vie traditia carnavalului venetian si mastile sale,cu toate ca astazi nu a mai ramas decat o alta atractie turistica si comerciala, pierzand cu desavarsire adevarata sa natura. Primele inscrisuri apar prin anii 1000 iar cuvantul inseamna ramas bun de la carne, pentru ca scopul sau era consumul ultimelor reserve de carne inainte de postul pastelui si nu avea nici o influenta religioasa.
Deci scopul meu principal a fost sa fotografiez costumele si mastile, asa ca am petrecut mult timp in Piata San Marco umbland dupa cei costumati si incercand sa evit multimea turistilor care umplea in asa masura locul incat cu greu te puteai strecura printre ei, ca sa nu mai vorbim de fotografiat.. Cu toate aceste obstacole placerea a fost mare si am cautat solutii pentru a scapa de un cadru incarcat de turisti cu aparate foto si gogosi trecand in sus si in jos.
Prima metoda a fost sa ma las cat mai jos si sa incerc sa prind in cadru partea de sus a Palatului Dogilor cu ale sale coloane ritmate si cu dantelaria in piatra specifica arhitecturii venetiene. Aceasta metoda a functionat foarte bine, dar nu imi permitea sa execut decat portrete stranse, asa ca am mers pe malul marii si am fotografiat cu fundalul catre insula invecinata sperand sa nu gasesc vreun innotator curajos. In schimb am fost perturbat de un numar urias de ambarcatiuni care nu prea iti lasau fundalul liber.
Urmatorul pas a fost sa subexpun cat mai mult posibil fundalul satfel incat sa devina mai putin prezent si competitiv cu subiectul. Acest lucru l-am facut in doua feluri: unul natural, fotografiind la asfintit si unul artificial folosind blitzul pentru subiect si subexpunand fundalul. Asa am reusit sa surprind cateva imagini interesante in atmosfera haotica din piata San Marco.
Text si fotografii de Costas Dumitrescu.
Puteti intra in contact cu autorul pe forum: http://forum.nikonisti.ro/viewtopic.php?f=42&t=6034.
citeste tot
Photo Adventure in Gambia: Workshop de fotografie wildlife alaturi de Costas Dumitrescu
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot