In Patagonia cu Doru Oprisan
Dupa ani de zile de visat, am facut-o si pe asta: am ajuns la capatul lumii! Si daca m-am si intors de acolo, in ciuda unor ganduri fugare, am sa va prezint si niste poze.
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 320, f/14, 3s
Dar, pana acolo, am sa va spun pe scurt despre ce a fost vorba: 3 saptamani de stat la cort in Patagonia, impreuna cu Dorin si Aura. Mai exact, in parcurile Los Glaciares din Argentina si Torres del Paine din Chile. Cateva sute de km pe jos cu rucsaci grei in spate, baut apa din fiecare rau intalnit, aer curat si peisaje naucitoare. Si oleaca de frig.
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 100, f/13, 1/4
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 200, f/8, 1/1250
Fotografic vorbind, a fost o provocare din mai multe motive. Odata ca nu bati in fiecare zi drumul pana acolo si, prin urmare, ai face bine sa te intorci cu niste cadre bune, sa merite deranjul, iar pe de alta parte, pentru ca unii dintre cei mai buni fotografi ai lumii au fost si ei atrasi de tinutul asta salbatic si au aratat oamenilor niste imagini la nivelul carora e greu sa te ridici, si pe care e si mai greu sa nu le imiti. Poate a ajutat ca ne-am dus fara un plan prea riguros schitat, fara tinte de atins. In schimb, ne-am dus cu o oarecare inocenta a descoperirii unui loc nou ce a stat in imaginatia noastra multi ani, in cazul meu dinainte ca fotografia sa-si faca loc printre preocupari. Ne-am lasat uimiti si bucurati de tot ce ni s-a aratat. Asa ca imaginile rezultate sunt transcrierile originale ale acestei bucurii. Sunt impresiile lasate asupra noastra de toate experientele traite in minunata si haotica salbaticie a Patagoniei. Apropo, haosul asta face foarte dificil sa izolezi cum trebuie un subiect si sa te concentrezi pe elemente singulare in nebunia de acolo.
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 560, f/4.5, 1/160
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 250, f/9, 1/1000
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, TC 2x, ISO 250, f/10, 1/250
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 200, f/10, 1/320
Lasand la o parte cautarile interioare, stiu ca va intereseaza si partea tehnica. Desigur, orice fotograf care pleaca spre un asemenea loc ofertant isi pune intrebarea “Cum sa car tot ce mi-ar putea trebui?”. Noi am zis altfel: Caram minimul de care stim ca sigur avem nevoie, pentru ca intr-o astfel de tura, la sculele foto se adauga cort, sac de dormit, mancare, arzator, butelii, apa, haine... adica multe kilograme pe care trebuie sa le iei in spinare zi de zi.
Asadar, pentru mine, trusa foto a insemnat: un singur body de Nikon D750 (am mers pe increderea data de folosirea lui de la lansare incoace), un AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, apoi, cu imprumut de la Nikon, un AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR si un teleconvertor Nikkor TC 20E II pe care nu prea l-am folosit. Plus un trepied, un filtru gradual si o baterie de rezerva.
Treaba asta cu un singur body nu e recomandata, desigur, ca nu se stie. De exemplu, aparatul meu a cedat subit la cateva saptamani dupa intoarcerea in Bucuresti. O problema mecanica la shutter, care a fost inlocuit fara probleme in garantie. Dar daca se intampla in Patagonia... Prin urmare, nu faceti ca mine, ci carati ceva de rezerva.
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 50, f/18, 1/40
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 50, f/13, 1/80
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 320, f/5.6, 1/160
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/14, 15s
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/14, 1/4
Legat de baterii, e cazul sa elaborez putin si aici. Noi stiam ca vom sta cate o saptamana prin munti, dar din informatiile noastre prin unele campinguri puteai sa incarci baterii sau telefoane. A fost adevarat doar pentru a doua parte a excursiei, asa ca in prima a trebuit sa folosim cu mare chibzuinta bateriile. Si sa le tinem in buzunare interioare in fiecare zi si noapte, ca sa le ferim de frig. Din fericire, in cazul Nikon, autonomia este generoasa. Mult mai generoasa decat la Canon-ul (entry-level) folosit de Dorin, de exemplu. El a carat mai multe baterii decat mine, a facut mai putine poze si tot i s-au consumat mai repede.
Oricum, amandoi am limitat pe cat posibil folosirea Live View-ului si uneori a stabilizarii si chiar a auto-focusului cand situatia devenea disperata. :) Pana la urma, ne-am descurcat fara sa ratam ceva.
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 125, f/9, 1/640
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 400, f/5, 1/200
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 400, f/5, 1/200
Vremea poate fi foarte neprietenoasa in Patagonia, asta fiind unul dintre lucrurile pentru care e faimos tinutul. Noi am avut noroc de vreme surprinzator de buna in general, mai ales in ceea ce priveste vantul celebru de acolo. Totusi, D750-ul a avut de infruntat ceva picaturi de ploaie, precum si un viscol in toata regula. N-au fost probleme. Si mai infruntase el astfel de lucruri si pe acasa. In schimb, a fost gata, gata sa faca o baie intr-un rau involburat, cu tot cu stapan, dar a scapat cu bine si de asta.
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 220, f/4.5, 1/400
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 200, f/5, 1/400
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 200, f/4.5, 1/125
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 160, f/4.5, 1/4000
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 80, f/14, 1/3
N-am sa insist cu alte cateva lucruri care se stiu deja despre acest aparat: dinamica extrem de buna, fisiere de care poti sa tragi foarte mult, greutate redusa si asa mai departe. De notat ca toate imaginile urmatoare au trecut printr-un soft de editare.
O versiune mai lunga si mai putin tehnica a povestii o puteti citi aici.
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 450, f/7.1, 1/250
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 50, f/7.1, 1/320
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 1250, f/4, 1/60
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/7.1, 2
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 100, f/11, 0.4
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 200, f/13, 1/100
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 450, f/5, 1/400
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/11, 1/160
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/11, 1/160
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 250, f/8, 1/500
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 125, f/9, 1/1600
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 100, f/7.1, 1/40
AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 280, f/5, 1/160
AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 2500, f/4, 25s
patagonia, doru oprisan, nikon, d750, 70-200mm f/4g, argentina, los glaciares, torres del paine, chile, 16-35mm f/4g
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot