La pomul laudat, sa nu te duci cu sacul ... te duci cu Nikonul! - de Dorin Balanescu
"La pomul laudat, sa nu te duci cu sacul ... te duci cu Nikonul!"
Zicala mai neaosa si mai adevarata, nici ca exista!
Anul acesta, pe 10 octombrie s-a desfasurat a X-a editie a Garboavele-XC (concurs de mountain biking), editie pe care nu o puteam rata, in ficare an fiindu-le alaturi organizatorilor si sportivilor de exceptie care vin si lupta pentru a prinde un binemeritat loc pe podium. 10 ani in care am fotografiat aceasta competitie doar cu aparatura marca Nikon, atat aparatura personala cat si aparatura oferita de Nikon Romania.
In aceasta editie a concursului, prin amabilitatea Nikon Romania, a venit randul lui Nikon D7500 (vezi aici review-ul) sa inghete clipe si expresii de pe campul de lupta. Desi au fost mai putini sportivi decat de obicei, datorita epidemiei actuale, concursul a fost plin de surprize (in ziua anterioara plouase destul de bine) iar Nikon D7500 a fost pe faza, in cautarea momentelor delicioase.
Pe parcursul intregului eveniment am folosit doar trei obiective Nikkor, si anume: 20 mm f/1.8G; 24-70mm f/2.8 G si 70-200mm f/2.8 E FL VR, cu care a facut pereche foarte buna atat in privinta masurarii expunerii, a realizarii focalizarii cat si a aprecierii balansului de alb.
In ciuda faptului ca body-ul mi-a ajuns in seara precedenta (cand mi-am setat body-ul dupa propriile preferinte si obisnuinte), reacomodarea a fost usoara datorita ergonomiei specifica Nikon si a multor similaritati intre interfata acestui body semi-profesional si cea a body-urilor profesionale.
1. Playback menu:
- In Playback display options am bifat:
- Focus point - pentru a putea verifica calitatea focalizarii (in modul playback daca suntem pe fereastra a IV-a, unde apare acel punct de focalizare si apasam butonul OK de pe body - daca va fi setat cum voi descrie mai jos, fotografia se va mari la 100% exact in locul unde a fost realizata focalizarea ),
- Highlights (pentru a verifica corectitudinea expunerii),
- RGB histogram (pentru a verifica corectitudinea realizarii balansului de lab si a expunerii pe canalele de culoare)si,
- Overview(care imi ofera varianta de a vizualiza direct atat expunerea cadrului (histograma) cat si toti ceilalti parametrii setati ai aparatului - mod de masurare a luminii, mod de fotografiere, timp de expunere, diafragma folosita, ISO, distanta focala, compensari de expunere (exponometru body si blit), balans de alb, spatiu de culoare, profil de culoare, numarul cadrului, tip de fisier, ceas si data.
2. Photo shooting menu
- Image quality - RAW
- NEF (RAW) recording - la compresie am ales Lossless compresed iar la bit depth - 14 bit;
- Balansul de alb l-am laast pe Auto (a.1 - Normal) deoarece masoara foarte bine.
- Set picture control - am ales Neutral la care am ajustat Sharpening la 6 si Clarity la 1);
- Color space - Adobe RGB
- Active D-lighting - OFF.
3. Modul de achizitie al focalizarii (Custom setting menu „a”):
- a) a.1 = AF - C .. am ales Focus
- b) a.2 = AF - S am ales Focus
- c) a.3 = am ales 2.
- d) a.4 = AF 51
- e) a.5 = am ales ON
- f) a.6 = ON
- g) a.7 = ON
3. Masurare/expunere (Custom setting menu „b”):
- a) b.4 = ON (Face detection on)
4. Control (Custom setting menu „f”):
- a) f.2 - O.K. button, astfel:
Shooting mode = RESET (select center focus point)
Playback mode = Zoom on/of (1:1 (100%))
Live view = Zoom on/of (1:1 (100%))
5. My menu
Aici mi-am adus aproape scurtaturile setarilor pe care am nevoie sa le accesez mai des si anume, exact in aceasta ordine: Baterry info; AF fine-tune; Monitor brightness; a.3 - Focus tracking with lock-on; ISO sensitivity.
Cateva teste sumare ale auto-focuslui mi-au confirmat ca voi avea pe ce ma baza a doua zi iar culorile ... Ah! Culorile si nuantele surprinse de acest body Nikon sunt perfecte!
Pe parcursul intregii curse am folosit modurile de fotografiere A (prioritate de diafragma) si M ( manual), modul de focalizare AF-C (9 puncte, foarte rar intr-un singur punct) si pentru doar cateva cadre AF-C Zona, modulul de auto-focus descurcandu-se admirabil in ciuda fundalului destul de complicat si a luminii polarizate. Cele trei obiective nu au necesitat micro-ajustare a auto-focusului ceea ce m-a multumit pe deplin. Doar la premiere, unde am folosit obiectivul Nikkor 24-70 f/2,8 G, am folosit modul de focalizare AF- S.
In timpul concursului, intreb un prieten fotograf care in acel moment pilota o drona, ce Dumnezeu se aude asa tare? Raspunsul sec: Drona se intoarce spre noi cu 68 de km/h! O iau in vizor din fuga, declansez un singur cadru pentru ca trecu ca gandul si ca vantul pe langa noi ... Et voila! Punct ochit, punct lovit! :)))
Este pentru a doua oara cand acest Nikon D7500 ma surprinde placut, confirmandu-mi parerea initiala din 2017 cand a si fost lansat si anumea aceea ca este un body bine conceput si echilibrat, atat in privinta dotarilor necesare pentru a realiza fotografii de calitate cat si din punctul de vedere al constructiei si ergonomiei. Modulul de autofocus robust sprijinit de exponometrul perfomant, sunt de un real folos si sprijin in iuresul intalnit in desfasurarea competitiilor sportive ceea ce il recomanda, cu atat mai mult cu cat pretul sau este imbatabil in acest moment, pentru amatorii avansati care cocheteaza cu fotografia sportiva, pentru parintii care doresc sa-si fotografieze singuri la o calitate foarte ridicata copiii ce fac sport si chiar ca un body de back-up de incredere acolo unde fondurile sunt limitate.
Pe curand, Nikonisti!
nikon, dorin balanescu, d7500, mountain biking, garboavele
Nikon castiga patru premii TIPA World Awards 2018: D850, D7500, COOLPIX W300 si AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR
citeste tot
Aparatele foto Nikon D850 si Nikon D7500 au primit premiul Red Dot Award: Product Design 2018
citeste tot
Aparatele foto Nikon D850, D7500 si COOLPIX W300 au castigat premiul iF Design Award 2018
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot