Obiectivele NIKKOR in Atena - de Teodora Maftei
Cand ai la dispozitie zeci de obiective Nikon, care mai de care mai performante, mai noi, mai sofisticate, mai scumpe, unele dintre ele vazute doar in reviste sau in magazinele de specialitate, altele atinse si testate pe fuga doar la prezentari oficiale ori imprumutate cateva minute de la vreun coleg de breasla, e greu sa alegi unul singur care sa te insoteasca o zi intreaga pe strazile Atenei, alaturi de un Nikon D810, pe cat de profesionist si sobru la prima vedere, pe atat de jucaus si prietenos. Iar cand patru dintre cei mai buni fotografi ai momentului, invitati speciali in excursia de presa organizata de Nikon in capitala Greciei, isi justifica in cel mai original si artistic mod cu putinta alegerea lor in ceea ceea ce priveste obiectivele Nikkor cu care si-au facut tema (“Atena la pas in 2 zile”) alegerea ta devine si mai dificila.
Iata, pe scurt, “Povestea celor 50 de ore in Templul lui Zeus” sau “50 Shades of Athens”:
Capitolul I: La locul de joaca pe campul de lupta
A fost odata ca niciodata o zeita pe nume Atena. O zeita puternica ce imbina forta si intelepciunea, era razboinica si apara cetatea care este astazi capitala Greciei. O cetate pe care eu, chiar de ziua nationala a elenilor, 25 Martie, am gasit-o trista, plouata si abandonata parca de Zeus. O cetate care, desi pentru greci a devenit in ultima vreme mai degraba un camp de lupta pentru ultimul euro si pentru supravietuire, pentru o ceata de fotografi din toata Europa, prezenti la intalnirea de presa Nikon, a fost mai degraba un loc de joaca. Un loc de joaca in care, pe langa numeroase camere D750 si D810, aproape 20 de obiective foto si-au facut de cap si au misunat pe stradutele Atenei in cautarea grecilor rataciti, a povestilor sau a zeilor, in ciuda vremii ploioase din Templul lui Zeus.
Scopul acestei evadari a fost testarea gamei existente NIKKOR, la peste 80 de ani de la primul obiectiv aparut, pentru a evidentia importanta pe care lentilele foto o au in viata si munca unui fotograf si modul in care acestea pot influenta o imagine, o poveste, un reportaj.
Intalnirea de la Atena a fost insa mai mult decat o joaca. A fost si o ocazie deosebita, pentru mine cel putin, de a intalni alti pasionati de fotografie de pe continent, dar si de a cunoaste, de a sta de vorba, de a invata si de a lucra alaturi de cei patru invitati speciali: Alastair Philip Wiper, Elena Chernyshova, Benedicte Kurzen si Philip Poupin. Fotografi consacrati, profesionisti adevarati, deschisi, relaxati si, nu in ultimul rand, oameni deosebiti, acestia ne-au impartasit din secretele lor, din modul de lucru, din preferintele lor legate de echipament si de subiectele preferate, precum si din experientele lor de pana acum ca fotojurnalisti.
Si cum cei patru au avut la dispozitie 2 zile si cate doua obiective Nikkor fiecare pentru a realiza cate un fotoreportaj in Atena (prin care sa-si exprime propria viziune asupra cetatii, dar si sa-si justifice alegerea in ceea ce priveste lentilele folosite pentru a-si spune povestea), “lectia de fotografie” a fost cu atat mai interesanta.
Articolul complet este disponibil pe site-ul Teodorei Maftei.
nikkor, obiective, atena, teodora maftei
citeste tot
citeste tot
Nikon lanseaza obiectivele 18-300mm si 24-85mm si anunta o productie de 70 de milioane de obiective
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot