19 august

Interviu Gina Buliga, despre magia fotografiei de culise

Gina Buliga, fotograf consacrat pe scena fotografiei romanesti, este o artista cunoscuta pentru portretistica si fotografia de calatorie. Totusi, experienta ei cuprinde mai multe tipuri de imagine, cum ar fi si fotografia de culise. Nikon Romania a vrut sa afle mai multe despre acest tip de fotografie si despre procesul de creatie al Ginei. 

 

Nikonisti: Spune-ne ce inseamna fotografia de culise si cum ai ajuns sa experiementezi acest tip de foto.

 

Gina: Daca ar fi sa ma prezint doar pe partea de fotograf de still sau de BTS nu cred ca as putea, ca toate s-au legat IN TIMP, dar ce pot sa spun este ca mereu am fost atrasa de acest tip de fotografie , chiar poate fara sa stiu s-a transmis cumva in tot ceea ce a urmat sa fac de-a lungul timpului.

 

 

De exemplu, chiar si de cand lucram in productie, aveam aceasta bucurie sa fac fotografii echipei, sa se vada ce miscari de forte se intamplau in jurul meu.. usor, usor am inceput sa fac fotografii cu un compact, pana cand am primit primul aparat DSLR NIKON D70, unul dintre cele mai frumoase si utile cadouri.

 

Cu acest cadou am inceput sa imi iau in serios treaba de fotograf de platou, neplatit, dar lucrand in productie, aveam tot timpul sa imi fac mana, cateodata filmarile durau si 24 de ore. Am avut mereu fotografi pe care ii angajam sa faca making of si am inceput sa fac si eu la fiecare filmare fotografii cu noul aparat.

 

 

 

Odata cu noul aparat am inceput sa dau mai multa importanta fotografiei si faptul ca eram in productia de videoclipuri, pe atunci, aveam posibilitatea sa fotografiez still, BTS, portret si sedinte foto in stil voluntariat. Bucuria cea mai mare era cand imi apareau cadrele in reviste. Intr-un final am inceput sa fac contracte si sa fiu platita pe fotografii de making of si daca era necesar peste making of aveam si sedinta foto cu anumiti artisti.

 

 

Am avut marele noroc sa cunosc echipa in care lucram ca fotograf, este mare lucru sa faci parte dintr-o echipa si de atunci orice am lucrat ca fotograf am incercat sa fac echipa cu cineva, niciodata nu mi-a placut sa lucrez singura chiar daca in acest fel castigam mai putin, nu conteaza... bucuria de a face echipa cu cineva e mai mare si rezultatul este cu adevarat mai puternic si mai de impact.

 

A trecut timpul, am avut o schimbare majora in viata mea si parca nu am mai putut lucra pe partea de fotografie de platou, nu imi mai aducea aceeasi bucurie si am renuntat si m-am dus in alta zona … pe parte de fotografie de copii, copiii mei … cu ei am descoperit altfel fotografia, am redescoperit fotografia si ea pe mine intr-o alta lumina, de data asta plina de magie…. Impreuna cu fetele mele  - Alexa si Maria am descoperit MAGIA in fotografie.

 

 

Chiar daca am renuntat o perioada, mi-a placut la nebunie sa introduc acest BTS de la filmari in turele foto pe care am inceput sa le fac prin lume. Faptul ca am lucrat atat de mult pe platou si in echipa… partea de making of dintr-o tura foto mi s-a parut chiar mai importanta si mi-a adus mai multa bucurie fata de cadrele minunate in sine pe care le faceam.

 

 

In cazul turelor foto, m-a ajutat foarte mult BTS, pentru ca in acest fel oamenii vedeau o bucatica din ceea ce traiam intr-o tura foto si atunci parca ii atrageam in expeditiile noastre si chiar daca nu veneau, am avut bucuria sa inspir foarte multi oamenii sa mearga in locuri unde am fost eu, pentru ca am trait fotografiile pe care le dadeam mai departe.

 

 

DECLANSATI CU SUFLETUL. TRAITI FOTOGRAFIA

 

V-am povestit cum fotografia de BTS a reintrat in viata mea prin turele foto.

Dar sa mergem mai departe. Prin 2015 fiica mea cea mica a fost chemata sa joace intr-un film ZIUA CAND AM DAT DE ARIPI, proiect al unui prieten care urma sa dea la facultate in America, avea nevoie de un film de scurt-metraj ca sa aplice acolo.

 

 

 

A venit cu scenariul, ni l-a aratat, ne-a spus ca Maria va avea rol principal, am fost de acord, ne-a placut foarte mult scenariul. Am uitat sa adaug, tot proiectul a fost voluntariat 100% din partea tuturor celor care participa la proiect.

 

Bineinteles ca daca oricum am participat la proiect, am zis sa ii ajut si eu cu fotografie de BTS. Filmarile au tinut sase zile de dimineata pana seara, dar rezultatul a fost minunat si filmul a iesit foarte bun, Adi Despot de la Vita de Vie a facut o piesa speciala pentru film si tot asa, a realizat un clip in care au fost introduse cadre din film, magie completa.

 

FILMUL A CASTIGAT UN PREMIU SI LA UN FESTIVAL DIN AMERICA.

 

 

Fara sa imi dau seama am realizat cat de mult imi place fotografia de culise si o faceam asa din instinct, nu stiu daca am stat vreodata sa ma uit la fotografi de BTS, stiu doar ca mi-a placut la nebunie dupa ce vad un film sau serial, am incercat sa vad tot ce tine de BTS, asa de dragul filmelor si din pasiune pentru cinematografie.

 

 

Drumul meu cu Nikon a inceput cu Nikon D70  si apoi a urmat D80, D300, D700….D4s…D5 si apoi a urmat  mirorlessul Z7 si in final Z8.

 

NIKONISTI: CE PRESUPUNE FOTOGRAFIA DE CULISE CARE SUNT PASII? SFATURI?

 

FOTOGRAFIA DE CULISE - cel mai important sfat pe care as putea sa il dau este sa fiti cat mai prezenti pe platou, sa nu obositi si sa trageti pana epuizati fiecare locatie, sa incercati sa stiti tot ce se trage, sa cititi callsheet-ul din ziua respectiva, in cazul in care sunt mai multe zile de filmare, iar daca e film artistic sa aveti citit si recitit scenariul.

 

Nu conteaza, ca e film, reclama  sau orice - e important sa fiti cat mai informati asupra timingului filmarii, cine va poate ajuta in cazul in care aveti de tras un cadru de still si acest lucru se realizeaza in momentul in care se pune STOP , atunci intervine cineva din productie, de regula firstul, mana dreapta a regizorului si spune prin statie sa nu se opreasca lumini, sa nu se mute actorii, pentru ca urmeaza fotograful sa mai traga cateva cadre.

 

 

Pe parcursul unei filmari sunt foarte multi pasi de urmat  dar acestia ii invatam pe parcurs, cu totii mai gresim, cu totii am dat cu siguranta peste camera, sau ne-am impiedicat intr-un cablu si am stricat o dubla sau am vorbit cand trebuia sa facem liniste, dar aceste sunt greseli care pot fi iertate si data viitoare vom cu siguranta mai atenti si la cadre si la camere si la oameni si la cabluri.

 

 

Timpul a zburat, am lucrat cu copii, cu familii, ture foto, workshopuri si asa mai departe, dar pana si la evenimente am avut marea bucurie sa fac cadre cu colegii din echipa, tot de la fotografia de culise mi se trage .

 

Prin 2020 am avut marele noroc sa particip la un film de lung metraj THE PROTEGE, cred ca am mai vorbit despre asta, intr-un alt articol de pe www.nikonisti.ro.

 

 

Filmul s-a numit in prima faza The Asset, dar la final s-a numit The Protege, unde am avut bucuria sa ajung la filmari din partea casei de productie Romania  - Frame Film  sa realizez fotografie de BTS acolo . Filmul s-a realizat in Romania pe o perioada de 64 de zile si am ajuns la 14-15 zile de filmare.

 

Am avut marea bucurie sa il cunosc pe genialul regizor Martin Campbell si actori ca Samuel L. Jackson, Michael Keaton, Maggie Q si asa mai departe. La acest film au luat parte si actori romani printre care si Florin Piersic Junior si Tudor Chirila.

 

 

La acest film simteam ca am deja experienta in acest domeniu, dar nu este asa, cu fiecare film prinzi mai multa experienta si in acelasi timp poti sa gresesti. Eram pe platou, agitatie multa, intarziere si situatia era atat de… nu am cuvinte cat de frumos era si am uitat si am intrat in raza camerei si m-a vazut Michael Keaton si m-a certat. :)

 

Alta situatie ciudata cand am venit imbracata cu un hoodie albastru tipator, nu stiu ce a fost in capul meu si m-a luat in vizor Maggie Q, la un moment dat eu trageam pe platou foarte mult catre regizor si poate Maggie a simtit ca aparatul meu e indreptat prea mult catre regizor si nu catre ea si la un moment dat a dat afara de pe set mai multi oameni, printre care eram si eu, aia e, se mai intampla.:)

 

 

Daca stau sa ma gandesc acum la acest film, simt ca cea mai mare conexiune ce am trait-o acolo a fost cu regizorul Martin Campbell, la un moment dat parca uitam sa mai declansez, la cat de mult ma minunam de tot ce spune regizorul si cu cat calm si cu cata genialitate. La ceva timp, cand ma uitam la cadre am realizat ca motorul meu la zilele de filmare, centrul magic acolo a fost regizorul, cred ca fara sa imi dau seama, asta mi-am dorit cel mai tare sa documentez, pe regizor, bine, asta nu inseamna ca nu am tras cu toti si in toate felurile.

 

 

SFAT IMPORTANT - Nu va demoralizati, trageti in continuare altceva si actorilor le trece imediat, sunt si ei obositi si sub presiune. Ce sa nu faci niciodata? Sa nu intri in line-up cand se filmeaza, sa stai cat mai low profile, de preferat sa vii imbracat in negru, niciodata nu tragi cu blitz la filmare. E foarte importat sa nu deranjezi actorii, sa nu intri peste echipa la repetitii (poti intra la repetitii doar daca ceri voie si ti se permite acest lucru - acest lucru il vorbesti cu first ad-ul actorilor). Alt sfat foarte important este sa ai la tine doua apare foto

 

La acest film am simtit cat de tare m-a ajutat Nikon Z, fiind 100% silent, puteam trage in orice moment, e adevarat aveam la mine doua body-uri, cu Nikon D5 trageam in pauze sau in momentul in care era foarte galagie si nu conta zgomotul.

 

 

Alta experienta faina a fost sa ajung la filmarea unei reclame TAZZ, care a fost un scurtmetraj de sase minute. Am fost chemata acolo de regizor ca va fi dementiala filmarea, era pe durata de doua zile. Am tras making of, dar am fost contractata si de agentie pentru cadre cu actorii. A fost VIS. Va sugerez sa va uitati la reclama!

 

 

 

Din 2020 am inceput sa lucrez si la filmul serial Las Fierbinti si acolo am continuitate de atunci si am redesoperit bucuria fotografiei de culise. Sunt zile cand merg la filmare, care tin de obicei de la 7 dimineata la 7 seara, dar ce pot spune este ca nu stiu cand trec orele, pentru ca atunci cand iubesti ceea ce faci si oamenii se bucura cu adevarat ca te vad si se bucura ca ii fotografiezi… timpul zboara si cardurile sunt pline seara!

 

La serialul Las Fierbinti merg atunci cand pot si cu un asistent, pentru ca e mult mai distractiv si ca aparatura folosesc: Nikon Z7, Nikon Z8, Nikon D5, Nikon 105 mm 1.4, Nikon 24 mm 1.4, Nikon Z 24-70 mm 2.8, Nikon 70-200 mm 2.8, Nikon Z 50 mm 1.8.

 

 

Imi place foarte mult sa documentez trairile actorilor din pauze sau daca am voie sa intru la repetitii, sunt extrem de multe emotii minunate si acolo am vazut cea mai frumoasa familie imensa din viata mea, sunt oameni care lucreaza impreuna de peste zece ani, sunt actorii care sunt de o empatie extraordinara, felul in care se ridica unul pe altul, felul in care regizorul ii linisteste si totul se intampla foarte rapid, felul in care se trece cu calm peste o dubla care se trage si de 15 ori, nu conteaza, fiecare mai are momente grele, zile proaste, atata rabdare si atata empatie, asa mi-ar placea sa vad si in viata de zi cu zi.

 

 

Restul va las sa traiti un pic prin cadrele mele de acolo, o mica bucatica din bucuria mea de a fi prezenta acolo. Si daca ar fi sa dau un sfat fotografilor care isi doresc acest tip de fotografie.. daca va aflati pe un platou de filmare si aveti posibilitatea sa fotografiati…. va rog sa o faceti pana epuizati orice unghi, orice actor… si chiar daca simti ca poate e banal… inspiratia vine fotografiind!

 

 

 

Nikonisti: Scrie-ne cateva randuri pentru tinerii fotografi. Cum pot ajunge si ei sa fotografieze in culisele unei productii importante si ce sfaturi le oferi?

 

 

Am constientizat de curand ca fotografia de culise o realizam cu totii in tot ceea ce facem. Cu cadrele de BTS ne ajutam pe noi, ajutam fotografii care vor sa invete si aducem bucurie pe toate partile. Daca ar fi sa dau un sfat pentru tinerii fotografi… am multe, dar asa esential:

 

 

Fotografiati cu ce aveti, invatati de la oricine, nu obositi, intrebati, comunicati si nu uitati sa faceti fotografia cu sufletul…. declansam cu sufletul, traim fotografia si alegem daca o dam mai departe sau nu.

 

Daca ne dorim cu adevarat sa facem un tip de fotografie, cu siguranta vom reusi, cum am spus de atatea ori putem face voluntariat la teatru, cu siguranta orice pasionat de fotografie poate ajuunge sa fotografieze la o repetitie, la un spectacol si avand ceva palpabil .. mergem mai departe si cu siguranta se vor deschide usi catre calea pe care o cautam.

 

 

LET THE BEAUTY OF WHAT YOU LOVE BE WHAT YOU DO

 

 

 

interviu, nikon romania, gina buliga, z8, fotograf de culise, fotografie de culise, creatorii nikon z8, creatori nikon



Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
Nu exista comentarii publicate. Fii primul care adauga un comentariu!

Articole similare |
Articole recente
Nikonisti: Spune-ne cate ceva despre tine.   Raed: Lucrez ca profesionist din 2004 la Gazeta Sporturilor, iar in 2012  am prins prima mea editie de Jocuri Olimpice, la Londra, apoi a urmat cea de la Tokyo in 2021 si acum cea de la Paris....
citeste tot
Pe 16 septembrie a avut loc ultimul workshop de fotografie din cadrul campaniei Creatorilor Nikon Z8. Impreuna cu Gina Buliga si Frame Film, noi, cei de la Nikon Romania, am organizat un eveniment specializat pe fotografia de culise in care 8...
citeste tot
Pe 1 septembrie a avut loc al saptelea workshop de fotografie din cadrul campaniei Creatorilor Nikon Z8. Impreuna cu Irina Petrichei, noi, cei de la Nikon Romania, am organizat un eveniment specializat pe fotografia de rally raid si enduro in...
citeste tot
  Cobweb (2023) - Lionsgate Films      1. Cine este Vlad Cioplea si care este experienta ta in fotografie?       Sunt un om care a studiat fotografia de mic si care s-a indragostit iremediabil de ea. Membrii din...
citeste tot
Oana Vedinas este pasionata de fotografia de studio si manevreaza luminile cu gratie si maiestrie. Fiind specializata pe fotografia de maternitate, in 2022 a reusit sa primeasca titlul de Fotograful anului in fotografia de maternitate, in...
citeste tot
Gina Buliga este fotograf profesionist, Ambasador Nikon in Romania. O persoana vesela, de o energie debordanta si contagioasa, o adevarata placere sa o intalnesti! Fotografiile sale au o magie a lor si iti raman pentru totdeauna lipite de...
citeste tot
Daca sunteti la curent cu articolele publicate pe site-ul nikonisti.ro, cu siguranta ati observat doua galerii de imagini recente absolut impresionante realizate de catre fotoreporterul Gazetei Sporturilor Raed Krishan, prezent la Jocurilor Olimpice...
citeste tot
Florian Schulz este un fotograf profesionist care isi dedica viata imortalizarii de imagini ce au ca subiect natura. El petrece intre 8 si 10 luni pe an pe teren la proiecte fotografice de lunga durata. Filmul incredibil "Chasing the Light" al lui...
citeste tot
Hotarat sa aiba cel mai nou DSLR profesional care sa il ajute in proiectele lui, Ciprian Lupan a fost  primul client care a facut precomanda, ceea ce i-a adus si un Speedlight SB-910 cadou, si este primul posesor de Nikon D4 din Romania. Am fost...
citeste tot
Alexandra Sandu ne-a atras atentia pentru prima oara printr-o fotografie inscrisa la un concurs foto pe nikonisti.ro. Am descoperit apoi proiectele si seriile foto ale Alexandrei pe site-ul sau personal, alexunu.ro si am fost impresionati. Am vrut sa...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2024. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.