Dance Masters 2014
Am invatat ca un fotograf nu poate sa realizeze orice gen de fotografie cu aceeasi usurinta si cu aceeasi performanta. Ocazional, atunci cand ies din zona de confort - reprezentata de fotografia de nunta - frecventez site-urile fotografilor cu experienta si notorietate in tipul de fotografie pe care urmeaza sa il abordez, cautand imagini care sa ma inspire, dar si tips-uri. Aceasta baleiere a spectrului fotografic ma ajuta sa ies dintr-o anumita monotonie si sa fac fata unor provocari noi si diverse.
Anul acesta am fost in Sala Polivalenta cu scopul de a documenta evenimentul Dance Masters 2014, pentru a surprinde in imagini pasiunea, forta, gratia si expresivitatea concurentilor.
Echipamentul pe care l-am pregatit a fost Nikon D4 impreuna cu obiectivele NIKKOR AF-S 24-70mm f/2.8G, NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR, NIKKOR AF 85mm f/1.4D IF, NIKKOR AF-S 35mm f/1.4G. Initial, am considerat ca obiectivele alese sunt suficiente pentru un astfel de eveniment, dar au fost situatii in care am simtit nevoia unui zoom mai mare. Avand in vedere ca dansatorii aveau o dinamica rapida, mi-am stabilit un timp de expunere de maxim 1/400s. Am reglat aparatul pe AF-C. Diafragma folosita a fost de f/2.8 atunci cand am folosit 24-70mm si 70-200mm, iar in cazul obiectivelor 35mm si 85mm a fost de 2 si 2.2.
Posibilitatea de a seta diafragma sub f/2.8 a stat la baza deciziei mele de a folosi obiectivele fixe, chiar daca acestea mi-au limitat posibilitatea de a incadra rapid subiectul. Sensibilitatea a variat intre ISO 1600 si 3200, in functie de obiectiv si de diafragma folosita. Din pacate, nu a existat aceeasi iluminare pe toata suprafata ringului si am fost nevoit sa fotografiez preponderent dintr-o anumita zona in care luminile unei reclame ajutau la estomparea umbrelor de pe fata concurentilor. Nici de aceasta data, pentru amplasarea luminilor, organizatorii nu au beneficiat de consultanta din partea unui fotograf. Pentru momentele importante am folosit 35 mm pentru ca era obiectivul cu viteza cea mai mare de focus, iar dezavantajele distantei focale scurte am incercat sa le compensez printr-o pozitionare inspirata si, uneori, prin croparea usoara a imaginilor in Adobe Photoshop.
In procesul fotografic apare o alterare a realitatii: intotdeauna subiectul este mai eclatant decat il percepe ochiul fotografului, ochiul vede subiectul mai bine decat reuseste fotograful sa-l surprinda pe suport digital, iar fotografia pe monitor este mai buna decat printul. Nu stiu daca am reusit sa impiedic aceasta degradare a realitatii, dar, cu siguranta, dansatorii au transmis o emotie publicului aflat in sala mult mai mare decat voi reusi eu prin intermediul imaginilor. Cu toate acestea, va invit sa vedeti fotografiile pe care le-am obtinut la Dance Masters 2014.
Text si fotografii de Valentin Tulea
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot