19 mai 2016

In vizita la lupii de la Baza 86 Aeriana - de Liviu Dnistran

Pentru o lunga perioada de timp am considerat ca distanta mare dintre Cluj si Constanta va impiedica o vizita “rapida” la Baza 86 Aeriana. De fiecare data cand povesteam cu colegii, ne puneam problema ca nu vom putea niciodata sa “dam o fuga” pana la Mihail Kogalniceanu asa cum facem pana la Campia Turzii. 

 

Anul acesta ne-am luat inima in dinti si rucsacul in spate si am infruntat distanta. Am fost prima data la Mihail Kogalniceanu in martie, cand la baza militara era in desfasurare exercitiul romano-canadian “Resilient Resolve”. Nu era prima data cand vedeam patru “Viespi” CF-188 canadiene dar era o premiera pentru Constanta. Avioanele de vanatoare ale Fortelor Regale Aeriene Canadiene, impreuna cu avioanele de vanatoare MiG 21 LanceR ale Fortelor Aeriene Romane au fost subiectul perfect pentru a ne acomoda cu baza de la Mihail Kogalniceanu si a ne dezmorti reflexele adormite peste iarna.

 

 

 

 

 

 

Calea cea mai scurta de la Bucuresti la Mihail Kogalniceanu e pe drumul “vechi” spre mare care si mie si lui Bogdan ne-a adus amintiri de cand eram mai “tineri”. Eu ma simteam ca la 6-7 ani in Fiat-ul 1800 al tatei in drum spre mare si imi derulam in minte secvente pe care le credeam uitate. Aglomeratia de pe drum, nerabdarea si entuziasmul de a ajunge prima data la mare. Acum, in martie, nu mai era drumul aglomerat, dar sentimentele copilului din mine erau foarte asemanatoare ca acum multi ani cand ne apropiam de mare.

 

“Lupii” de la Baza 86 Aeriana sunt detasati pe Baza Mihail Kogalniceanu in asteptarea renovarii bazei de la Borcea care este pregatita pentru sosirea primei escadrile de F16 cu cocarda romaneasca. Principala misiune a MiG-urilor 21 de la Baza 86 este asigurarea Serviciului de Lupta Politie Aeriana sub comanda NATO. Pe langa MiG-uri, de Baza 86 apartine si o escadrila de elicoptere IAR 330 Puma, care indeplineste misiuni de cautare-salvare si transport de personal si echipamente.

 

 

 

 

 

 

 


La prima vizita la Mihai Kogalniceanu, am folosit echipamentele uzuale, Nikon D600, Nikon D750, NIKKOR AF-S 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR, NIKKOR AF-S 24-120mm f/4G ED VR dar si un AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR impreuna cu un teleconvertor TC- 20E II imprumutate de la NPS Romania. A fost prima iesire cu Nikon D750 pe care abia asteptam sa il pun la treaba serioasa la pozat de MiG-uri. Dupa primele cadre mi-am dat seama ca alegerea a fost buna si ca va face bine echipa cu deja batranul Nikon D600. Cu echipamentele mele eram obisnuit si stiam ce trebuie sa fac pentru a obtine fotografii bune. Cu echipamentul imprumutat am avut cateva surprize, care in viitor ma vor face mai atent. Limitarile impuse de o focala fixa, 400mm sau 800mm, m-au pus intr-o situatie cu care nu eram obisnuit si am fost nevoit sa improvizez. Obiectivul in sine este spectaculos, claritatea imaginii si viteza cu care focalizeaza, cu sau fara teleconvertor, sunt foarte bune si doar lipsa mea de experienta a dus la obtinerea de rezultate sub asteptari. Tehnica de panning trebuie imbunatatita substantial la un obiectiv atat de greu si nu de putine ori am simtit ca nu mai pot urmari subiectul. A doua oara voi fi mai bine pregatit sa folosesc un obiectiv atat de specializat si sper sa ii fac fata mai bine.

 

 

 

 

 

 

 

Asa cum ne asteptam, toate povestile despre ospitalitatea celor de la 86 s-au adeverit inca de la poarta unitatii. A fost o zi plina cu zboruri de antrenament, unde ambele tipuri de aeronava ne-au oferit ocazii suficiente sa ne umplem cardurile. O zi cu mult peste asteptari in ceea ce priveste activitatea pe aerodrom si un motiv in plus sa revenim si a doua oara. Pe drumul inapoi spre Cluj, ne gandeam ca va trece mult timp pana cand vom reveni la Mihail Kogalniceanu. Prea putin stiam noi ca la nici o luna mai tarziu vom reveni din nou la “mare”.

 

 

 


Pentru a doua vizita, am fost invitati de Fortele Aeriene Romane sa participam la un eveniment special, misterios chiar, despre care nu am stiut nici un detaliu pana cand nu am ajuns la Constanta. Abia cu cateva ore inainte de eveniment am aflat ca era vorba de prima vizita in Romania a doua avioane F22 Raptor din dotarea Fortelor Aeriene ale SUA. Acestea sunt avioane de generatia a 5-a cu capabilitati “stealth”, care asigura superioritatea aeriana, executa misiuni de atac la sol, misiuni de recunoastere, razboi electronic si culegere de informatii. Este singura aeronava din lume de generatia a 5-a care este complet operationala.

 

Vizita acestor aeronave de la Baza Tyndall a Fortelor Aeriene SUA, face parte din detasarea in Europa a unui numar de 12 F22 Raptor la Baza Aeriana de la Lakenheath, Marea Britanie. Impreuna cu cele 2 F22 Raptor care au vizitat Baza de la Mihail Kogalniceanu, a sosit si un avion “cisterna”, un Boeing KC-135 Stratotanker care a asigurat alimentarea in zbor din Marea Britanie pana la Constanta a celor doua avioane de lupta.

 

 

 

 

 

 

 

 


Pentru noi ca fotografi si pasionati de aviatie, vestea a fost una care ne-a bucurat extrem de mult, chiar daca a venit foarte tarziu. Am avut ocazia sa fotografiem cel mai modern avion de lupta pe pamant romanesc!


La aceasta vizita am folosit ca echipament foto un Nikon D600 si un Nikon D750 impreuna cu obiectivele NIKKOR AF-S 24-120mm f/4G ED VR, NIKKOR AF-S 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR dar si nou aparutul in ghiozdan NIKKOR AF-S 200-500mm f/5.6E PF VR. Aceasta a fost ocazia perfecta de a testa obiectivul care este “dedicat” fotografilor de wildlife, aviatie si sport. Obiectivul este mai bun decat ma asteptam, este mai usor si mai manevrabil decat AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR pe care l-am folosit data trecuta si cu o calitate a imaginii foarte buna. Cei 500mm pe un body full frame aduc cadre si unghiuri pe care nu le-as fi putut obtine altfel si posibilitatea de a face zoom imi da o libertate mai mare de miscare. Singurul minus care merita mentionat este faptul ca viteza de focus nu e deloc impresionanta atunci cand obiectivul trebuie sa faca focus de la capatul indepartat la capatul apropiat. Din fericire atunci cand fotografiem avioane in zbor sunt putine ocaziile in care subiectul fotografiat este mai aproape de 6m de noi. Faptul ca e si destul de usor il face numai bun pentru o zi intreaga pe aerodrom la un airshow. Claritatea imaginii este mult peste asteptari comparativ cu pretul obiectivului si pot spune ca este foarte aproape de calitatea lui NIKKOR AF-S 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR. Atasat de Nikon D750 face treaba foarte buna si in viitor intentionez sa il testez si impreuna cu un teleconvertor 1.4X. Pentru mine este o achizitie de care sunt super multumit si ma bucur ca mi-am completat ghiozdanul foto cu un super-teleobiectiv bun si la bani destul de putini.

 

 

 

 

 

 


Desi am ajuns in Cluj la 4 dimineata a doua zi, dupa o noapte de condus, eram bucurosi si multumiti ca am decis sa facem acest drum greu pentru ceva necunoscut care s-a transformat in posibilitatea de a fotografia un moment important din istoria aviatiei romanesti.


Vreau sa le multumesc celor de la Baza 86 Aeriana si Baza Mihail Kogalniceanu pentru ca ne-au primit la ambele vizite cu caldura, celor din Statul Major al Fortelor Aeriene ca au avut incredere in noi sa ne invite la un eveniment unic si celor de la Baza 90 Transport Aerian care au dovedit inca o data ca sunt adevarati profesionisti si ca sunt pregatiti pentru orice fel de situatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

avioane, fortele aeriene romane, liviu dnistran, fotografie aviatie, baza 86 aeriana, cf-188, mig 21 lancer, fortele regale aeriene canadiene, f22 raptor, fortele aeriene ale sua



Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
Nu exista comentarii publicate. Fii primul care adauga un comentariu!

Articole similare |
Articole recente
Pe 28 Septembrie 2017, ultimele trei aeronave F16 din prima faza a programului "Avion Multirol al Fortelor Aeriene" au sosit in Romania. Primele sase F16 au sosit in tara in 29 septembrie 2016, urmate de altele trei in 15 decembrie 2016. Odata cu...
citeste tot
Cand la tine in Cluj, temperaturile sunt de 25-27 de grade la sfarsit de iulie, nu iti vine sa parasesti racoarea si sa pleci la Bucuresti unde se anunta peste 40 de grade. Nu ai face asta daca ar trebui sa iti vizitezi rudele sau daca ar trebui sa...
citeste tot
In fiecare an, in preajma zilei de 20 Iulie, Ziua Aviatiei si a Fortelor Aeriene Romane, la Baza 71 Aeriana - Campia Turzii se organizeaza un eveniment dedicat sarbatorii aviatiei romane. Anul acesta nu a facut exceptie si pe 23 Iulie a avut loc Ziua...
citeste tot
Liviu Dnistran continua seria despre fotografia de aviatie cu un articol despre fotografierea aer-aer a aeronavelor. Primul articol al seriei,  Introducere in fotografia de aviatie il puteti citi aici.   Acum mai bine de 5 ani...
citeste tot
Fotografia de aviatie e la fel de veche precum insusi zborul. Inca din decembrie 1903, la primul zbor al fratilor Wilbur si Orville Wright, fotografii de aviatie au urmat avioanele si oamenii din jurul lor pana in zilele noastre.    ...
citeste tot
Va invitam duminica, 1 iunie (ora 10:00), la o noua Intalnire a Nikonistilor pe aerodromul de la Clinceni, unde veti avea ocazia sa testati unele dintre cele mai populare teleobiective cu zoom, NIKKOR AF-S 80-400mm f/3.5-5.6G, NIKKOR AF-S 70-200...
citeste tot
BIAS 2013 a fost ocazia perfecta pentru testarea catorva combinatii de aparate si obiective, unele clasice, altele mai putin clasice. Am decis sa experimentam cu Nikon 1 V2 si 1 NIKKOR 30-110mm f/3.8 – 5.6 VR si cu Nikon D5200 impreuna cu...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2024. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.