Review Nikon D500. Cine ar mai fi crezut... - de Mircea Bezergheanu, Ambasador Nikon
In cele ce urmeaza va prezentam mult asteptatul review al varfului de gama DX, Nikon D500, realizat de ambasadorul Nikon Mircea Bezergheanu. Mircea a testat aparatul timp ce cateva luni, in conditii foarte diverse, pentru a veni cu informatii bine documentate:
Nikon a pastrat secretul atat de bine, incat lansarea lui D500 – mitologicul D400 – a produs mare agitatie intre fotografi. Specificatiile lui ne-au dezvaluit un aparat foto care nu-ti mai lasa loc de justificari de genul: aparatul nu a facut fata! Am inceput testarea lui in paralel cu cea a lui D5, dar la D500 am tras parca mai mult, incercand sa gasesc puncte slabe, iar la un moment dat chiar m-am intristat, crezand ca am dat de calcaiul lui Achile, incercand sa-l duc la limita.
Specificatiile sunt in parte regasite la un aparat al concurentei, dar in mica parte, iar implementarea de pe Nikon D500 este dusa la nivel de vis umed...
- 20,7 MP intr-un APS-C (aici ma asteptam la 24 MP) - 5568 x 3712 pixeli.
- 153 puncte de autofocus, cu 99 puncte in cruce - exact sistemul de pe Nikon D5, dar care acum acopera aproape tot cadrul!!!
- 10 cadre pe secunde, completet cu o memorie tampon (buffer) absolut incredibila, de 200 cadre pentru Nef pe 14 biti, datorata unei alte implementari inspirate - card XQD.
- 180.000 pixeli pentru senzorul RGB ce se ocupa de masurarea expunerii si a recunoasterii faciale.
- Ecran rabatabil - foarte folositor - cu 2,36 milioane de pixeli
- 2 sloturi pentru card de memorie - 1 pentru XQD - excelent pentru filmare 4K si pentru fotografierea in rafale interminabile, si 1 slot SD, card cu care veti putea trage in rafala aprox. 50 cadre, in functie de modelul ales.
- vizorul ofera acoperire de 100% a cadrului.
- Plaja valorilor Iso este cuprinsa intre 100 - 51200 Iso. Veti gasi test amplu cu toate valorile iso, la mine pe blog, realizat cu ceva timp in urma.
- Wi-Fi si Bluetooth, dublat de o aplicatie pentru tablete si telefoane, Snap Bridge, ce-ti permite sa transferi cadrele pe WEB chiar atunci cand fotografiezi.
- USB 3.0
- filmare 4K (UHD) 30p/25p/24p, 1080/60p/50p/30p/25p/24p, 720/60p/50p
- sistem de calibrare automata in cazul abaterilor de autofocus ale obiectivelor - o functie extrem de folositoare, care a cam scapat observatiei unora.
- 1240 cadre cu o baterie incarcata, dar eu am ajuns la 2000 cadre cu o baterie in cazul fotografiilor si am depasit 4000 cadre atunci cand am tras mai mult time lapse... aici este absolut fenomenal, mai ales ca initial am avut o mare deziluzie, cand vedeam ca nu pot trage mai mult de 800-900 cadre cu o baterie. Foloseam acele baterii vechi, cu seria 01, iar cand am pus acumulatori din seria 20, parca am schimbat aparatul!!! Nikon schimba posesorilor de acumulatori Nikon EN-EL15 varianta 01 cu varianta 20, tocmai pentru a beneficia de capacitatea reala.*)
Dincolo de specificatii, dincolo de laboratoarele de testare sterila si impersonala se afla provocarile fotografiei in teren, unde fiecare unealta face mai mult sau mai putin fata provocarilor. Sa vedem ce-a avut Nikon D500 sa-mi demonstreze. Erau 2 capitole care ma excitau la maximum, si pe care m-am axat de la primele testari.
Performanta acestui senzor APS-C la fotografia de noapte, la valori iso mari si foarte mari:
3200 ISO:
6400 ISO:
12800 ISO:
Am tras cateva cadre cu timpi extrem, extrem de lungi, de aprox 2279 secunde pentru a stresa senzorul cat mai mult, realizand cadre Star trails
Alte cadre realizate noaptea, la diverse valori ale timpului de expunere, la valori iso mai mici
Al doilea capitol - Performanta sistemului de autofocus, care nu era nou pentru mine, l-am testat pe Nikon D5. dar nu stiam acum cat de bine era implementat, nici daca nu era limitat intentionat de catre producator...
Inceputul testarilor a fost cu ocazia Raliului Deltei Dunarii, credeam ca sporturile cu motor vor supune aparatul la incercare destul de bine. A fost o gluma proasta, aparatul tipa la mine sa-l pun in fata provocarilor, nu la jocuri de copii mari...
L-am dus si la un miting aviatic...dar nici aici nu s-a sfortat prea tare.
Actiune tata, actiune! Din aia ultrarapida, imprevizibila, pe trasee scurte, in lumina dura, sau din contra pe ceata! M-am enervat, si l-am dus la muste...
...apoi la Fluturi...
... apoi la pasarici...
plusand cu Drapneaua neagra, probabil cea mai mare provocare din categoria BIF.
Cand am realizat ca nu faceam eu fata la ce putea el, l-am trecut pe animale mari, sa nu bage de seama ca-mi tremura mana, si nu mai pot.
Apoi, cand credeam ca e obosit, si cu bateria descarcata, am zis sa-l surprind cu actiune la nivel close up. Mi-am luat-o, realizand din punctul meu de vedere fotografia anului, wildlife la nivel macro, ce reusea sa transmita din toti pixelii lupta fenomenala pentru supravietuire a unei viespi gigant Vespa carbro, ce atacase o colonie de furnici, dar care in citeva secunde a devenit din pradator, prada.
Am pus aparatul jos, spunand - Gata, mi-am realizat FOTOGRAFIA pentru anul acesta! Multumesc Nikon pentru D500!!! E un review, ar trebui sa fiu mai echidistant, dar nu poti sa te faci ca nu esti impresionat, atunci cand tu sari in sus si topai de fericire!
La categoria wild life am mai lucrat, realizand cadre unde evaluam capacitatea senzorului de a reproduce tonurile subtile, ori in alb iluminat intens, ori in penaj care se vede de obicei doar negru
Am sa postez un cadru intreg al unui Corcodel, urmat de crop 100% a acelui cadru, pentru a evalua nivelul detaliilor
Soarele era la apus, lumina era dificila, dar rezultatul m-a convins ca ma pot baza pe scula.
Am mai tras cateva cadre pe ploaie, cu un manz
Pentru ca apoi sa testez rezultatele reproducerii pastelurilor
precum si reproducerea culorii pe canalul rosu, mai ales in contralumina. Rezultatul - ireprosabil.
Fotografia de portret, cu diversitatea tonurilor de piele, dificil de reprodus corect in situatii grele de iluminare. Testele vorbesc singure.
Am trecul la evaluarea comportamentului senzorului la fotografia de peisaj, care cere uneori calitati cat mai bune de plaja dinamica, pentru a putea reproduce detalii atat in zonele luminate intens, cat si in zonele din umbra profunda. Citesc pe net comentariile unor asazisi cunoscatori, ce nu au atins aparatul inca, ce afirma ca va sta mai slab la DR. Mai sa fie!...
Trageam cu el alaturi de un Nikon D810, si ieseau la fel. Cica vor testa unii in laborator si vor demonstra ca e mai slab. Sa-mi zica mie asta, ca am cuvintele la mine. Si fotografiile.
La peisaje iluminate normal, e cam la fel cu un telefon mai dichisit...
... bine, recunosc, e un pic mai bun... voi sa fiti sanatosi, aparatul are ce nici nu am visat la un DX!
Aparatul acesta DX se ridica la nivelul lui Nikon D4 la ISO, si bate fara drept de apel multe aparate full frame aflate in piata! Multi m-au intrebat - D750 sau D500? Greu de recomandat altcuiva cum sa-si cheltuie banii. Eu aleg D500, deoarece am un D810, deci sunt acoperit pe partea FF. Dar daca ar fi sa aleg doar un aparat, as alege D500 pentru solutiile pe care le ofera, fiind atent la alegerea obiectivelor. Cu obiective competente faci fata la orice gen de fotografie, de la eveniment la wild life. Aici este maiestria, cum il dotezi cu optica...
Succes!
...aaa... am uitat Radasca asta, realizata in padure, pe lumina slaba, cu ISO 3200. O pun aici, sa nu se piarda...
______________
*) Se aplica anumite conditii. Pentru detalii va rugam sa contactati Centrul de Service Nikon.
review, mircea bezergheanu, teste, nikon, d500
citeste tot
citeste tot
Review NIKKOR AF-S 200-500mm F/5.6E ED VR - de Mircea Bezergheanu, Ambasador Nikon
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot